Aan de slag met de werkgroepen van Katlijk 500!
Wat geweldig dat je je tijdens de Ôftraap op 14 januari in it Thomastsjerkje hebt aangemeld voor een werkgroep! Dankzij jullie inzet zijn er inmiddels 10 werkgroepen bemenst.
Om goed van start te gaan, organiseren we per werkgroep een korte kick-off. Dit geeft iedereen de kans om kennis te maken, vragen te stellen en een eerste planning te maken. Hiervoor hebben we twee avonden gereserveerd in maart:
Wat: Open kerkje voor werkgroepen
Wanneer: 13 maart & 27 maart
Waar: 19:30 uur in it Thomastsjerkje
Hier kun je jouw werkgroep ontmoeten en eventuele vragen stellen aan Plaatselijk Belang (PB). Sommige werkgroepen, zoals de bloembakkencommissie en de natuurhistoriecommissie (WOK – Werkgroep Oud Katlijk) redden zichzelf, maar voor anderen is dit een handig moment om zaken af te stemmen.
Als werkgroepen hun planning helder hebben, kan PB een jaarkalender maken.
Indeling per avond
13 maart – Werkgroepen die vragen kunnen stellen
Werkgroep | Vrijwilligers | Tijd | PB-contactpersonen |
Werkgroep 3 – Promotie & verkoop vlag Ketlik 500 | Jeen & Harry | 19:30 | Harry |
Werkgroep 8 – Fotografie & boek ‘Minsken út Ketlik 2.0’ | Maarten, Wendy & Henk | 19:30 | Jos, Sijtie |
Werkgroep 13 – Hand- en spandiensten | Jan Ype, Auke, Maaike, Anne-Marie, Jannie, Nienke, Hans, Gerrie, Mariette, Baukje, Jeen | 19:30 | Arjen |
Werkgroep 9 – Toneel & film | Jannie & Baukje | 20:00 | Sijtie, Jos, Jan Mulder |
Werkgroep 10 – Kunst in het kerkje | Jenny, Harry & Mariette | 20:15 | Sijtie, Patricia |
27 maart – Werkgroepen die vragen kunnen stellen
Werkgroep | Vrijwilligers | Tijd | PB-contactpersonen |
Werkgroep 2 – Fiets- en wandeltocht | Attje, Harry, Nienke, Angrea | 19:30 | Sijtie, Harry |
Werkgroep 4 – Engelenbrunch | Anne-Marie, Mart, Attje, Patricia, Eesger, Baukje, Carla, Ria | 20:00 | Patricia, Arjen |
Werkgroep 5 – Vlaggenlijntjes maken | Jannie, Nienke, Baukje, Jelly | 20:45 | Sijtie, Patricia |
Werkgroep 6 – Midwintermarkt met re-enactment | Jannie, Nina, Baukje | 20:00 | Sijtie, Jorrit |
Werkgroep 11 – Amateur schilders | Majken, Jenny, Nina | 20:30 | Sijtie, Patricia |
Werkgroepen 7 & 12 – Middeleeuwse spelen voor kinderen | Nog geen vrijwilligers, alleen Mart voor het eetfestijn | ntb | - |
Belangrijke aandachtspunten voor alle werkgroepen
♦ Financiën en subsidies
- Elke werkgroep krijgt inzicht in het beschikbare budget en is verantwoordelijk voor het bewaken hiervan.
- Bonnetjes goed bewaren! Dit is belangrijk voor de verantwoording richting de subsidiegevers.
♦ Duidelijke doelen
- Zorg ervoor dat het doel van jouw werkgroep helder is. Dit staat beschreven in de specificatie van je werkgroep.
♦ Communicatie & zichtbaarheid
- Maak leuke foto’s van activiteiten en stuur ze naar PB plaatst ze op PB Facebook en Katlijk500.nl.
- Werkgroepen regelen hun eigen communicatiekanaal, zoals een WhatsApp-groep.
♦ Overleg met PB
- Houd regelmatig contact met PB en laat weten hoe het gaat.
- PB kan bijsturen als dat nodig is, vooral vanwege de subsidievoorwaarden.
♦ Planning & locaties
- Werkgroepen maken hun eigen planning en geven deze door aan PB.
- Wil je gebruik maken van it Thomastsjerkje? Geef dit dan door aan Patricia ( ). Zij stemt dit af met Ritske van Âlde Fryske Tjerken.
- Zorg zelf voor een overleglocatie met koffie/thee (dit kan niet gedeclareerd worden).
♦ Hand- en spandiensten
- Werkgroepen kunnen een beroep doen op de groep Hand- en spandiensten. Zorg zelf voor een manier om contact met hen te leggen.
Samen maken we Katlijk 500 tot een succes!
Dankzij jullie enthousiasme en inzet belooft Katlijk 500 een fantastisch jubileumjaar te worden. We kijken ernaar uit om samen aan de slag te gaan!
Heb je vragen? Neem contact op met Plaatselijk Belang.
Tot ziens op 13 of 27 maart in it Thomastsjerkje!
(In de bijlage vind je alvast een opzetje voor de te bespreken punten per werkgroep)